سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدیر فروش(آموزش فروش و بازاریابی)

صفحه خانگی پارسی یار درباره

چگونه با مشتریان بالقوه سخت برخورد کنیم؟

    نظر

برخورد با مشتریان بالقوه سخت

هنگامی که به قصد فروش قدم به دنیای بیرون می‌گذارید، در طول مسیر خود، با برخی از مشتریان بالقوه سخت ملاقات می‌کنید. تعداد این قبیل مشتریان زیاد است و رفتارشان می‌تواند طیف گسترده‌ای را تحت تأثیر قرار دهد. به هر حال، آن‌ها نیز مشتریان بالقوه محسوب می‌شوند و حتی اگر کمی متفاوت رفتار کنند، هنوز نیاز هایی دارند که شما به عنوان فروشنده می‌توانید آن‌ها را برآورده سازید، به شرط این که نحوه‌ی برخورد با آن‌ها را بدانید. برخی از مشتریان بالقوه، فطرتاً طبع سختی دارند، اما بقیه ممکن است درنتیجه‌ی شیوه‌ای برخورد فروشنده سخت شده باشند. خوشبختانه، در هر دو حالت، چند استراتژی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا به راحتی با مشتریان بالقوه‌ی سخت برخورد کنید و کنار بیایید.

آیا خودتان هستید؟

همیشه ساده است که در یک جلسه‌ی عرضه و نمایش فروش، مشکلات را به مشتری بالقوه‌تان نسبت دهید، اما هنگامی که با مشتریان بالقوه‌ی سخت مواجه می‌شوید، اول باید به خودتان به خودتان مراجعه کنید، آیا چیزی هست که ممکن است انجام داده باشید و باعث بروز این رفتار مشکل‌زا شده باشید؟ اگر شما منبع مشکل هستید، نشانه‌ی خوبی است؛ چرا که بسیار آسان‌تر می‌توانید رفتار خود را تغییر دهید؛ تا این که بخواهید رفتار فرد دیگری را عوض کنید.

چه انتظاری داشتید؟

توقعات و انتظارات شما در همه‌ی جنبه های فروش، تأثیر عمیقی روی عملکردتان خواهد گذاشت. بالأخص در هیچ حوزه‌ای به‌اندازه‌ی برخورد با مشتریان بالقوه این موضوع بارز نخواهد بود. اگر در مواجهه با یک مشتری بالقوه‌ی خاص منتظر بروز مشکلات هستید، احتمال برخورد با مشکلات به شدت افزایش خواهد یافت.

انتظارات و توقعات شما گسترده کامل رفتار و نقطه نظراتتان را تغییر خواهد داد. هنگامی که منتظر مشکلاتی از سوی یک مشتری بالقوه هستید، زبان بدنتان به وضوح سخت و انعطاف ناپذیر می‌شود، و حالات صورت و طرز تکان دادن سرتان به آسانی آنچه را احساس می‌کنید، نشان می‌دهد. هنگامی که در یک حالات انتظار منفی به سر می‌برید، انتخاب کلمات و تن صدایتان نیز به طور محسوسی خشن‌تر می‌شود.

Ù?شترÛ?اÙ? باÙ?Ù?Ù?Ù?â??Û?

منبع: مدیر فروش