سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدیر فروش(آموزش فروش و بازاریابی)

صفحه خانگی پارسی یار درباره

16 ویژگی رهبران موثر

رهبران موثر، برای انجام کارهای بزرگ در بقیه انگیزه بوجود می‌آورند

هیچ کدام از مهارت‌های مدیریت به‌اندازه‌ی پیدا کردن و پرورش دادن کارمندان فوق‌العاده، مهم نیست. هیچ چیز یک کسب‌وکار را سریع‌تر و بهتر از این به جلو نمی‌برد.

بهترین رهبران، عالی‌ترین اشخاص را استخدام و بالاترین اهداف را تعیین می‌کنند و کاری می‌کنند آن اهداف، مهیج به نظر برسند و بعد، همه‌ی اعضای گروه را متمرکز می‌کنند روی مهارت‌های لازم برای رسیدن به آن اهداف. آن‌ها تمایل دارند به سخت فکر کردن و رسیدن به ایده‌های جدید و مهم‌تر از آن، یاد گرفته‌اند چگونه کاری کنند تا افراد، آن ایده‌ها را در آغوش بگیرند. به جای استفاده از مشوق های بوجود آورنده‌ی حس خوب (مثل جوایز بهترین کارمند ماه)، کارمندان را اقناع می‌کنند برای کار کردن سخت‌تر و هوشمندانه‌تر؛ تا آن‌ها با استفاده از میل درونی‌شان بهترین کارشان را ارائه دهند.

رهبران موثر روی کار تمرکز می‌کنند، نه روی سیاست ها

بهترین رهبران به اهداف اهمیت می‌دهند؛ آن هم با به کار گرفتن هوشمندانه‌ی بهترین توانایی های شان در جهت رشد کسب‌وکار و رضایت مشتری.

آن‌ها وقت کمی را صرف فکر کردن به خودشان می‌کنند. علاقه‌ای به سوء استفاده از موقعیت‌ها ندارند و اهمیتی به سلسله مراتب نمی‌دهند.

رهبران موثر از اهمیت رقابت در کسب‌وکار خبر دارند؛ ولی می‌دانند اهمیتش به‌اندازه‌ی همکاری و مشارکت نیست

محیطی که در آن همکاری و مشارکت ارزشمند است، ثروتی ست که منفعت فراوانی برای تان خواهد داشت. وقتی در کسب‌وکار رقابت زیاد می‌شود، اتفاقات بد زیادی خواهد افتاد که شاید باعث رفتار های مخرب شود. مثل موقعی که مدیران به جای همکاری، اطلاعات را از هم مخفی نگه می‌دارند.

خیلی موفق‌تر هستیم اگر به جای نگران شدن درباره‌ی جلو زدن احتمالی رقبا؛ به پیشرفت محصولات فکر کنم یا انجام کارهای بهتر برای فروش.

رهبران موثر به مشتریان شان اهمیت می‌دهند

اگر به مشتریان تان اهمیت می‌دهید، در اوقات فراغت تان به این موضوع فکر خواهید کرد که چگونه محصولات تان می‌توانند سطح زندگی آن‌ها را بالا ببرند. این طرز فکر، مستقیم شما را می‌برد به فکر کردن درباره‌ی شیوه‌ی بیشتر کردن کارآیی، بالا بردن کیفیت و گسترش خدمات مشتری؛ یعنی همان مواردی که باعث بالا رفتن درآمدتان می‌شود.

مدیر فروش

رهبران موثر، سریع تصمیم می‌گیرند

این ایجادکنندگان کسب‌وکار هستند که تصمیمات را می‌گیرند. اغلب، یک ایده دارند و در موردش با شخص مورد اعتمادشان صحبت می‌کنند و بعد، تصمیم می‌گیرند که یا ایده را فراموش کنند یا اجرایش کنند. می‌دانند که هر چه سریع‌تر ایده‌شان را آزمایش کنند، سریع‌تر به خوب یا بد بودنش پی خواهند بود.