سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدیر فروش(آموزش فروش و بازاریابی)

صفحه خانگی پارسی یار درباره

روش های فروش

از القاب شگفت‌انگیز استفاده کنید

در علم روان‌شناسی ثابت شده است وقتی شما به افراد القاب مثبت نسبت می‌دهید (برای مثال باهوش بودن یا آدم خوبی بودن)، آنها تلاش می‌کنند به گونه‌ای رفتار ‌کنند که توصیف‌ شده‌اند و از آنها انتظار می‌رود.

 

وقتی شما به مشتری صفت‌های خوب نسبت می‌دهید، در واقع مغز عاطفی او را درگیر می‌کنید. دقت کنید منظور من چاپلوسی و تملق نیست. یک ویژگی مثبت در مشتری پیدا و آن‌ را بیان کنید تا احساس خوبی داشته باشد و شما را دوست خود به حساب بیاورد. مثلا می‌توانید بگویید: «شما از بهترین مشتریان ما هستید یا باعث افتخار ماست که با شما معامله کنیم.»

 

اتوماسیون بازاریابی (یا Marketing Automation) یک مفهوم چتری است که بر روی مجموعه گسترده‌ای از ابزارها و تکنیک های بازاریابی سایه می‌اندازد.

گسترش فناوری اطلاعات و دسترسی بیشتر و ارزان‌تر به ابزارهای دیجیتال باعث شده است که اتوماسیون بازاریابی به عنوان فرصتی ارزشمند در اختیار تمام کسب و کارها (مستقل از حجم و بزرگی آنها) قرار بگیرد.

می‌توان گفت اتوماسیون بازاریابی، بخش مهمی از تحول بازاریابی است که در پاسخ به تغییرات جدید بازار و افزایش قدرت چانه‌زنی و اطلاعات مشتریان به وجود آمده است.

[ درس مرتبط: تحول بازاریابی چیست؟ ]

چند سوال در مورد اتوماسیون فروش و بازاریابی

آنچه در ادامه می‌خوانید:

تعریف اتوماسیون بازاریابی چیست؟

نمی‌توانید تعریفی از اتوماسیون بازاریابی ارائه کنید که همه را راضی کند.

کتابها و مقاله‌های مختلف، تعریف‌های متفاوتی را برای اتوماسیون بازاریابی ارائه کرده‌اند.

شرکت‌هایی هم که راهکارها و نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی و فروش عرضه می‌کنند، معمولاً اتوماسیون را به شکلی تعریف می‌کنند که پاسخ آن، محصول خودشان باشد.

با وجود این توضیح، شاید بتوان دو نوع تعریف برای اتوماسیون بازاریابی ارائه کرد.

تعریف اول کمی کلی‌تر (و طبیعتاً مبهم‌تر) است:

 

هر نوع خودکارسازی کارهای تکراری اما مهم در حوزه بازاریابی و فروش را می‌توان اتوماسیون بازاریابی نامید.

هدف اتوماسیون بازاریابی، انجام کارهای بیشتر در زمان کمتر بدون کاهش کیفیت آن کارها و فعالیت‌هاست.

تعریف دیگری هم وجود دارد که کمی دقیق‌تر است:

 

هر نوع خودکارسازی و اتوماسیون فرایندها با این هدف که مشتریان را با نرخ بیشتر، در زمان کوتاه‌تر و با هزینه کمتر در مسیر قیف فروش (یا قیف بازاریابی) حرکت دهد و هدایت کند.

[ درس مرتبط: قیف فروش چیست؟ ]

از اتوماسیون بازاریابی موفق باید چه نتایجی را انتظار داشته باشیم؟

قاعدتاً اگر تعریف اتوماسیون بازاریابی را با دقت خوانده باشید، خودتان می‌توانید پاسخ این سوال را حدس بزنید.

با این حال، موارد زیر نمونه هایی از نتایج پیاده سازی یک سیستم اتوماسیون بازاریابی موفق هستند:

  • همسو شدن بیشتر فروش، بازاریابی و تبلیغات
  • کاهش هزینه‌‌‌های صرف شده برای کسانی که مشتری ما نخواهند شد
  • افزایش سرعت پاسخ به مشتریان در مراحل مختلف قیف فروش
  • بهبود کیفیت داده‌هایی که از مشتریان داریم
  • امکان استخراج شاخص‌های ارزشمند برای تحلیل بهتر فرایند فروش
  • کاهش زمان مورد نیاز برای انجام کارهای تکراری و فرصت تحلیل استراتژیک
  • کاهش هزینه های عملیاتی سازمان
  • تطبیق بهتر فعالیت‌های فروش و بازاریابی با نیازها و سلیقه مشتری

 

تکنیک های فروش

تکنیک حرفه‌ای فروش , تکنیک های فروش

برای فروشنده‌ها، قانع کردن مشتری با استفاده از تکنیک فروش قدرت مطلق به حساب می‌آید. تکنیک حرفه‌ای فروش برای آن دسته از عزیزانی به که فروش و فروشندگی علاقه دارند بسیار لازم و ضروری است. هنر فروش یکی از کاربردی‌ترین و مؤثرترین هنر های پیشبرد اهداف کسب‌وکار است و با فراگرفتن تکنیک حرفه‌ای فروش می‌توان در راه موفق بود.

به اندازه کافی ارتباط چشمی برقرار کنید

گفته می‌شود که چشم پنجره روح انسان است که بی دلیل هم نیست. ارتباط چشم تو چشم باعث ایجاد نوعی ارتباط ناخودآگاه می‌شود. طی تحقیقی که در دانشگاه کورنل انجام شد چشم های خرگوش تریکس را بر روی جعبه های اسباب بازی تغییر دادند و سپس از افراد بالغ خواستند که یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. شرکت‌کننده‌ها معمولاً بسته‌ای را انتخاب کردند که خرگوش مستقیماً به آن‌ها نگاه می‌کرد.

چقدر ارتباط چشمی کافی است؟ طبق گفته های متخصص زبان بدنی کارول کینسی گورمن، برای 30 تا 60% از تبدیل به فروشتان باید تماس چشمی برقرار کنید.

اولین کسی باشید که تماس می‌گیرد

 

همکاری در فروش روش‌های گوناگون و متنوعی دارد، اما بهترین و پربازده‌ترین آن استفاده از اینترنت است. اینکه شما به عنوان یک معرف، محصول مورد نظر را به شیوه‌های درست تبلیغ کنید و بابت هر فروش که از سمت شما انجام بگیرد پورسانت و یا درصدی از فروش را دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید به مقالهدیجیتال مارکتینگ چیست مراجعه فرمایید.

 

روش های فروش

شما با استفاده از روش های فروش می‌توانید به روش‌های مختلفی کالاها و یا خدمات خود را بفروشید. در فروش و بازاریابی هر چه گزینه ها و راه چاره های بیشتری داشته باشید، هر چه به احتمالات بیشتری بتوانید توجه کنید، با احتمال بیشتری می‌توانید قدم اول را بردارید و به ثروت برسید. هر چه تکنیک های فروش ، راهکارهای فروش واستراتژی فروش بیشتری داشته باشید، با احتمال بیشتری می‌توانید به هدف‌های مالی خود نزدیک شوید.

فروش یکی از حوزه های مورد علاقه در تقریباً تمام سازمان‌هاست. اما هر سازمان، محصولات یا خدماتش را به نوعی می‌فروشد، به عبارت دیگر برای هر سازمانی نوعی از فروش مناسب است.

این نکته ساده‌ای است که ضمن آگاهی همه از آن، بسیاری اوقات در عمل از آن غفلت می‌ش